miercuri, 29 septembrie 2010

Maratonul Maros Bike 2010 la final,

Maros Bike Marathon 2010


"Duminica 26 septembrie 2010 a avut loc cea de-a patra editie a maratonului clujean de mountainbike, din Muntii Gilaului, Maros Bike Marathon, considerat ca fiind unul dintre cele mai frumoase si grele maratoane din tara. Competitia a fost organizata de catre Clubul Sportiv Maros, sub egida Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon, fiind inscrisa in calendarul Uniunii Cicliste Internationale, Class 3.

La start s-au aliniat 254 de concurenti din Romania, Ungaria si Ucraina, sportivi cu licenta si mai ales amatori. Ei au au putut alege unul din cele doua trasee: Marathon 80 km cu 2600 m diferenta de nivel sau Open Race 50 km cu 1730 m diferenta totala de nivel.

Traseul scurt a avut o sectiune noua in straseu, inlocuindu-se coborarea monotona pe drumul de piatra dintre Manastirea Muntele Rece si satul Uzina, cu o sectiune care trecea creasta Paltinei si care oferea mai multa diversitate. Aceasta sectiune a fost pe gustul celor mai multi dintre participanti insa din pacate a adus si ceva probleme. O concurenta s-a accidentat destul de grav fiind necesara interventia in zona a Crucii Rosii si transportarea cu Ambulanta la spital in timp ce altii s-au ratacit, inclusiv arbitru, din cauza unor localnici care au rupt total marcajele intr-o intersectie dupa Manastirea Muntele Rece.

La proba de marathon, lupta pentru primul loc s-a dat intre Logigan Lucian de la CS Muresul si Blazso Marton de la Bringabanda Ungaria, cei doi ruland impreuna jumate din traseu, la final castigatorul fiind Blazso Marton. Locul 3 la general a fost adjudecat de catre Kis József de la Merida Maraton Team Cst Ungaria, el fiind castigatorul la categria sa de varsta, 80 km Hobby Men 30-39.


La proba “Open Race 50 km”, cursa a fost condusa detasat de catre Brúnó Bucsányi si Gábor Medgyes, ambii de la X2S Kona Team Ungaria, primul roman dupa ei a fost Vlad Sabau de la Team Maros Sport care insa a fost nevoit sa abandoneze, al treilea in clasamentul general terminand Mircea Gustav Robert din Targu Mures.

Premii au fost acordate la final, atat in bani pentru categoriile UCI cat si in produse BBB, Continental, Garmin si Focus pentru categoriile Hobby. S-a aucordat si premii la tombola, constand in diverse produse, marele premiu fiind o bicicleta Focus Whistler Disc, suma totala depasind cifra de 5000 Euro.

In final Clubul Sportiv Maros, reprezentat prin d-ul Director Tudor Maros a primit Diploma de Excelenta din partea Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon, reprezentata de catre Secretarul General d-ul Vasile Selejan, pentru organizarea celor competitii inscrise in calendarul UCI in 2010." (preluare freerider.ro)

  Tin sa multumesc tuturor celor implicati in acest proiect,  care au reusit sa ne facem sa ne simtim bine, atat pe traseu, cat si la finish, mai ales "varza a la Cluj" care a picat foarte bine la finalul cursei.



 Duminica dimineata am sosit la Motel Gilau, mi-am luat pachetul de concurs ce continea ceva stickere, un profil de altitudine si harta traseului ce trebuia sa-l urmez.
 Totul a inceput bine, cam 1.9km. de traseu pe asfalt in mare parte coborare, dupa care a inceput prima urcare, de la km. 1,9 pana la km. 12,8  adica 10,9 km cu diferenta de nivel de 714m adica o panta medie de 6,6% ceva numai bun de incalzire. Aceasta catarare am parcurs-o in proportie de 99,9% pe bicicleta, iar privelistea a fost extraordinara. Se vedea de jos un sir indian de biciclisti pe cativa km. Dupa prima urcare am ajuns la primul punct de alimentare, unde am fost serviti cu bauturi energizante, ciocolata si banane. Imediat dupa punctul de aimentare a inceput o coborare cu mici urcari pe o distanta de  6,9km cu panta medie de 3,3% in unele zone fiind chiar foarte abrupta. Pana aici totate frumoase, am depasit pe urcare si pe coborare multi concurenti. Desigur entuziasmul a disparut repede cand am dat de a doua urcare, pe o distanta modica de 1,9 km dar cu o panta medie de 9,8%. In mare parte a fost vorba de push bike, si incet incepeam sa-mi simt picioarele la limita. A urmat o coborare destul de abrupta, pe unlele portiuni sincer nici pe jos nu cred ca se poate aborda, dar am reusit sa anjung cu bine pana jos, fara a fi nevoit sa cobor de pe bicicleta. Din pacate foarte multi nu au avut norocul meu(ca totusi era sa pic si eu de mai multe ori). Distanta 4,1 km cu panta medie de 14,4%. A urmat o portiune mai dreapta de 700m pe sosea, dupa care am ajuns la al doilea punct de alimentare. Dupa un mic repaos, am atacat cea de-a treia urcare(si cea mai grea), dar cu o surpriza mare, deja ma apucau crampele. Asa ca am luat-o mai usor, mai mult pe langa bicicleta de cat pe ea, si uite asa au inceput sa ma depaseasca multi. Urcarea a fost pe o distanta de 3,7km. cu panta medie de 12,4%. dupa aproape o ora de mers pe langa bicicleta am ajuns si in varful catararii, de unde mi-am dat drumul la vale, din  cand in cand mai ajungand cate un alt concurent. Finalul cursei a fost destul de monoton, nu mai ajungeam pe nimeni din urma, si nu ma mai ajungea nimeni. In unele situatii chiar am crezut ca am luat-o aiurea pe alt drum, desi semnele erau acolo. Am ajus si la final in 5h 47min., cu marea bucurie de a nu fi avut nici o promblema tehnica sau de sanatate, la fel am avut mare noroc cu ploaia, care nu m-a deranjat pe traseu, iar la 10 minute dupa sosirea mea, a inceput o torentiala de toata frumusetea.

Pe la ora 18 a inceput si festivitatea de premiere dupa care o tombola unde premiile au fost consistente. Era cat pe ce sa castig o bicicleta noua, eu aveam numarul de concurs 141 iar bicicleta a fost castigata de numarul de concurs 140, felicitari.

Felicitari si organizatorilor, si deabia astept "Cluj Winter Race" care va urma prin decebrie anul acesta.



poze:

 http://picasaweb.google.co.uk/marius21duo/MarosBikeMarathon2010?feat=directlink



http://picasaweb.google.com/floris.bala/MaratonMaros2010# 


 http://picasaweb.google.com/floris.bala/MaratonMaros20102# 
http://picasaweb.google.com/gabi.popovici.photos/MaratonGilau25092010# 
http://picasaweb.google.com/anarhistu/2010SeptMaratonMaros# 

 http://picasaweb.google.com/105100232609602333796/Demarcarea# 
http://picasaweb.google.com/tudorxc/MarosMaraton2010# 

http://www.rallyzoom.ro/index.php?option=com_joomgallery&func=viewcategory&catid=88&startpage=1&Itemid=48#category 

http://picasaweb.google.com/kreatza.z/Gilau2010# 

A_lien Cycling